Werkkleding heeft meerdere belangrijke functies. Voor elke branche is het de herkenbaarheid doordat je op de kleding je bedrijfslogo kunt laten bedrukken. Voor vele branches is het vooral ook een stuk veiligheid en zichtbaarheid. Daarbij zorgt het ook voor een gevoel van eenheid, waardoor de productiviteit onder je werknemers helemaal op en top is. Maar werkkleding zonder uw logo is net zoals alle andere kleding. Dus werkkleding bedrukken is het antwoord.
Werkkleding bedrukken
Wat de functie van uw werkkleding ook gaat zijn, die kleding kun je dus met je logo, bedrijfsnaam, slogan en eventuele andere info laten bedrukken of borduren. Zo val jij en jouw personeel extra goed op. De naam van je bedrijf blijft dan ook zeker langer hangen bij voorbijgangers.
De vele functies van werkkleding
Werkkleding gebruik je elke dag op uw werk. Dus het is dan ook allereerst belangrijk dat het lekker zit. Daarbij moet het ook erg herkenbaar zijn. Zeker als je in de bouw werkzaam bent of je langs de weg werkt, heeft de kleding vooral een functionele functie: zichtbaarheid en veiligheid. Denk aan gele hesjes of een werkaccessoires met reflectie. En jouw werkkleding moet in dat soort gevallen ook tegen een stootje moet kunnen. Dat is natuurlijk anders wanneer je op een beurs staat met jouw team en je wilt met je bedrijfskleding herkenbaar zijn. In dat geval voldoet een netjes overhemd of een poloshirt. En moet je vaak op pad? Kies voor een jas of bodywarmer.
Betere prestaties met bedrijfskleding
Wist je dat jouw personeel nog beter presteert met werkkleding? En wel om 3 redenen:
- Positieve werkbeleving
- U bent herkenbaar. Uw klanten weten dat ze bij u moeten zijn
- Eenheid en groepsgevoel
Positieve werkbeleving
Bij “normale” kleding letten we al op hoe we voor de dag komen. Dat geldt zeker voor uw werk. Je wilt bij (potentiële) klanten ook een goede (eerste) indruk achterlaten. Professionele uitstraling draagt daaraan bij. Met goede bedrijfskleding zie je er niet alleen meteen nog professioneler uit, je voelt je daardoor ook zo. Wat zich uit in je onbewuste lichaamshouding. Dat geldt voor alle sectoren omdat we natuurlijk allemaal mensen zijn.
Herkenbaarheid
Heb je weleens in bijvoorbeeld een winkel rondgelopen en je wist niet wie je moest aanspreken? Omdat het personeel daar “gewone” kledij droeg? Dat kan soms frustrerend zijn. Ook voor jouw klanten als zij iemand aanspreken en de betreffende persoon werkt helemaal niet bij je onderneming. Het dragen van werkkleding voorkomt dat. Je bent duidelijk herkenbaar wat tevens zorgt voor een klantvriendelijk imago en daardoor betere service.
Groepsgevoel
Wij mensen willen graag ergens bij horen. En als al iedereen van je team hetzelfde draagt met ook nog eens het logo van je bedrijf erop, creëert dat extra een groepsgevoel. Een gevoel van verbondenheid tussen je werknemers. Ze maken ergens deel vanuit. Daardoor voelen je werknemers zich ook weer goed, wat zorgt voor betere prestaties. Maar heeft het een voordelig effect op de onderlinge relaties op de werkvloer. Allemaal ten goede voor de werksfeer en de productiviteit